torsdag 23 april 2009

Positivt och negativt om Boktipset.se

Idag har jag roat mig med att läsa kommentarer kring Bonniers nya sajt Boktipset.se. Som väntat både ris och ros.

En del bloggare är mer eller mindre negativa:
"... jag vill inte delta i marknadsföringsexperiment av den här typen. Vill du?"
undrar t.ex. Mårtenpocketpocketpocket. Den kritiska kommentar som citeras på bloggen Boknyheter förefaller dock en aning tillspetsad:
"En trist jävla svetthemsida fyllt med 50åriga gubbar som bara handlar om böcker."
En boksajt som handlar om böcker, hur fel kan det bara bli ... Och så många gubbar har jag inte hittat. Om nu inte Birro och Schulman räknas dit förstås.

Men det finns också många - ja, faktiskt en majoritet så vitt jag kan bedöma - uppskattande omdömen. Som här hos Webbsverige där man i en intervju tackar upphovsmannen Sigge Eklund för "en bra tjänst".

Att DN:s artikel Nytt slagfält för litteraturen luktar lite väl mycket reklam är inte särskilt förvånande i mina ögon.

Här ett slumpbaserat urval länkar om du vill kolla själv:

Är Boktipset en bokbloggsdödare? | Kulturbloggen

maddepladder: Boktipset

BOKMANIA: Boktipset.se - utan att fjäska

Birgers Biblioteks Blogg: Boktipset.se - din bokhylla på nätet

The Viktor Report: Om nya Boktipset.se

Realtid.se: Bonniers största satsning hittills

Barstol: ”Ni na ni na na na na ni na na na ni na …” Sigge Eklund och Boktipset.

MKSE: Boktipset.se med community men utan CMS

Sjumilakliv: Boktipset.se

Milkbartoilet: Om boktipset och liknande

Bokstavligt talat: Boktipset.se - ett första intryck

Webbfeber: Premiär för boktipset.se

Please Copy Me: Boktipset.se - för dig som knarkar böcker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar