lördag 29 augusti 2009

Googleavtalet

Skyllde länge på att det var semesterlättjan som effektivt hindrade mig från att fördjupa mig i de minst sagt komplicerade turerna kring Googleavtalet. Nu är semestern slut men viljan att dyka ner i den amerikanska juridiksoppan/såpan fortsätter att vara obefintlig. Jag väntar med studierna tills allt är klart.

Uppenbarligen är jag ganska ensam om den attityden i e-kommentatorsvärlden. Här ett axplock länkar ur enbart dagens skörd i min editor/rss-läsare:

>> Librarians apply scrutiny to Google Books at Berkeley con | government.zdnet.com

>> Sony Hearts Google Books Settlement | www.mediabistro.com

>> Sony sees Google Books settlement as 'profoundly positive' | latimesblogs.latimes.com

>> EC Media Commissioner Backs Google Books Plan | paidcontent.org

>> The Google Book Search Settlement and its Implications | madisonian.net

>> Google Book Search settlement plan questioned | www.sfgate.com

>> Privacy Missing From Google Books Settlement | www.pcworld.com

>> Why It's So Hard to Get a Handle on the Google Books Settlement ... | www.mediabistro.com

>> Open Rights Group on Google Books – Lex Ferenda | www.lexferenda.com

>> Deadline for Google Books Agreement Looms | www.portfolio.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar